Wednesday 30 May 2012

KERETA BESAR! ADA DRIVER! GAJI! ELAUN! MAKAN GAJI BUTA.

ISU AIR TAK SELESAI! BUAT HIGHWAY MINTA DERMA APA KEJADAH PUNYA KERAJAAN ?

Janganlah asyik nak berkhayal bersereban sana-sini,takbir sana-sini,berceramah menjual ugama sana-sini sedangkan pemimpin-pemimpin dan exco-exco negeri  gagal membela,menjaga dan membantu rakyat . Apabila gagal dengan pantas menuding jari ke arah orang lain. Ini kah contoh kerajaan Islam PAS.
Mereka ini sedarkah rakyat memilih mereka untuk memimpin,menjaga,membela dan membantu rakyat ? Gaji,elaun transport semua disediakan tetapi tidak melaksanakan tugas yang dipertanggung jawab. Apakah dengan menjanji sorga dan perjuangan islam yang PAS laung-laungkan dan anda rasa telah selamat Fitrah dan tanggungjawab anda terhadap rakyat ?

Kutipan Derma untuk membuat Highway jelas membuktikan kegagalan Nik Aziz dan exco-exco negeri  mentadbir dan menjana ekonomi negeri Kelantan.Boleh dikatakan pemimpin bodoh yang dipilih rakyat Kelantan. Kerajaan PAS sepatutnya menjaga dan membantu rakyat itu lah amanah rakyat kepada anda. Menabur janji hingga ke Sorga nak buat jalan raya minta derma dan sumbangan dari rakyat.

Negeri Kelantan aman makmur,bukanya dalam berperang atau darurat tetapi kerana kegagalan pemimpin menjana ekonomi, rakyat kena menderma.Ini lah beza kecekapan UMNO dengan PAS mentadbir.Anda jangan ingat dengan perjuangan islam ala PAS telah menjamin anda sedangkan Fitrah anda sebagai pemimpin tidak terlaksana.Di maksudkan pemimpin adil adalah perlu juga adil diantara dunia dan akhirat. Kehidupan,kebajikkan didunia juga adalah FITRAH kepada kita umat manusia.Sesungguhnya apa juga kita lakukan didunia ini akan dipersoal kelak diahkirat terutama pemimpin-pemimpin terdahulu.

9 comments:

  1. masalahnya byk org2 kelantan yg bengap2 pegi pilih malaun nii...apa leh buat

    ReplyDelete
  2. TU LAA..DIORANG NI BNYAK AMAL ILMU MAKRIFAT JE..ILMU HAKIKAT TKDE..ILMU HAKIKAT NI,SELAGI KITE HIDUP KITE KENE USAHA UTK DIRI KUARGA AGAMA BANGSA.WALAUPON ESOK KITE TAU HARI NAK KIAMAT,TP ADE BIJI GANDUM KAT TANGAN,KITE KENE TANAM SEMAI BIJI BENIH TU..ITU QIAS DLM ISLAM..(BUKAN ISLE)..AKHIRAT DIJUNJUNG,DUNIA DIJINJING,BUKAN BUANG DUNIA NI..TUN M WAT WAWASAN 2020,DIA KATE WAWASAN AKHIRAT..SKANG NI,ORG ISLAM NGRI LAIN DA KE BULAN,OGHE ISLE DI NUN BARU NK WAT JALAN..

    ReplyDelete
  3. dah rakyat kelantan bg mandat kat PAS utk perintah...rasa la sendiri.

    ReplyDelete
  4. Pada PRU 13 yang akan datang tidak lama lagi...
    harap2 rakyat Kelantan tahu ...pada siapa yang hendak di pileh untok membentuk kerajaan negeri. Jika mereka gagal juga ....hidup lah dengan bermandikan *air teh susu*...selama 5 tahun lagi.

    ReplyDelete
  5. guana....doh ..kawe nok lagu...zikir

    ReplyDelete
  6. Tak sempurna islam kamu jika hanya mengejar akhirat.Kalau Allah SWT tu nak manusia fikirkan Ahkirat tak dijadikan hujan,panas,siang dan malam,lelaki dan perempuan,tumbuh-tumbuhan,hasil bumi. Ko ingat dgn menadah tangan berdoa duit,beras ,makanan jatuh dari langit,highway jln raya jd dgn sendiri,tu yg senang minta derma, ko pemimpin Negeri mkn gaji buta..Ingatlah sikit Fitrah ko kat dunia ini.asal dengar ceramah PAS ahkirat,sorga dunia sementara.So kat dunia ni bukan Fitrah yg perlu manusia usahakan.

    ReplyDelete
  7. Esok bila lebuhraya dah siap rakyat akan diminta bergotong royong menampung lubang2 dan kerosakan yang berlaku.Jimat belanja.

    ReplyDelete
  8. Gunakan perkataan derma dan sumbangan menipu rakyat padahal Kerajaan Kelantan bodoh mentadbir dan menjana ekonomi Negeri.Kalau beruk2 ni lah mentadbir Negara jadi Negara peminta sedekah lah Malaysia jawabnya.Aku rasa sampai Nik Aziz reput tinggal tulang dalam kubor pun tak siap lagi kalau harap derma dan sumbangan nak buat highway.Aku rasa orang dungu jer yg derma. Kalau nak buat surau ok lah juga derma,kematian ke,bencana alam ke...

    ReplyDelete
  9. pemimpin negeri atau negara sentiasa/ memerah otak memikirkan keselamatan ,keamanan, perpaduan kaum, kesejahteraan , kebajikan, kesihatan rakyat jelata, disamping memikirkan persediaan prasarana dan kemudahan untuk rakyat yang inginkan kemajuan. kalau setakat ceramah agama dan ancam orang yg tak mengikut hukum dengan neraka, itu tugas ustad dan tok guru , baik buka kelas-kelas / pondok-pondok, dan didik rakyat cara ibadat dan cara bertuhan dengan betul. kalau digabungkan kedua-duanya pasti niat baik berubah kepada mengejar keduniaan/pangkat/kuasa/tamak /riak/ujub dll.

    ReplyDelete

Tulis apa nak tulis,kena saman tanggung sendiri