Wednesday 9 May 2012

PATUTKAH NIK AZIZ DITANGKAP MENGIKUT UNDANG-UNDANG SYARIAH YANG DIPERUNTUKKAN??

SEMBAHYANG BERJEMAAH DAN MENUNAIKAN HAJI DISAMAKAN DENGAN DEMONSTRASI-RAKYAT TAK SEBODOH DEMO.
YANG PASTI MUNGKIN ORANG TUA INI KAITKAN SEMBAHYANG DENGAN DEMONSTRASI SEMATA-MATA NAK MENGHALALKAN DEMONSTRASI BERSIH 3.0

Dunia Islam dimasa kini di Malaysia sudah menjadi carca-marba sehingga secara sewenang-wenangnya memberi kenyataan yang tidak langsung berlandaskan keislaman dan tiada tindakkan undang-undang diambil oleh pihak yang bertanggung-jawab. Pihak tertentu kena mengambil tindakkan sewajarnya agar umat islam di Malaysia tidak menjadi keliru dan sesat dengan kenyataan-kenyataan setengah pemimpin yang dianggap ulama oleh pengikut-pengikutnya.
Apa juga yang dibicarakan oleh Nik Aziz semuanya diterima oleh ahli-ahli PAS. Ini dapat dibuktikan apabila PAS pusat meminta Bekas Ketua Polis Negara Tan Sri Rahim Noor memohon maaf secara terbuka dan menarik balik tuduhan "Bapak Kafir" kepada Nik Aziz atau berhadapan SAMAN! Inilah sikap parti yang konon Islam dimana hanya berkepentingan sebelah pihak demi politik tanpa memikirkan kesan negetif kepada rakyat. Bagaimana pula dengan tuduhan UMNO Kafir ? Bagaimana pula dengan kenyataan Undi PAS masuk Syurga? 
Wajarkah sembahyang berjemaah 5 waktu itu disamakan dengan Demonstrasi? Apakah sembahyang itu berdemo? Tiada lagi pengajaran dalam Islam menyatakan Sembahyang Jemaah itu Demonstrasi.Pasti rata-rata rakyat Malaysia tidak dapat menerima apabila sembahyang Jemaah dikaitkan dengan Demonstrasi. 



 WAJARKAH DITANGKAP NIK AZIZ INI KERANA MENGELIRUKAN ORANG-ORANG ISLAM DI MALAYSIA? 



4 comments:

  1. Tak payah nak tangkap, nak saman, nak bicara. Nanti kecoh pulak, cakap UMNO/BN yang suruh. Hebahkan saja klip-klip nyanyuk seperti ini biar orang-orang dia sendiri tengok dan sedar.

    ReplyDelete
  2. Islam adalah ugama rasmi Malaysia pastinya ada undang2 syariah yang termaktub mengikut perlembagaan dibawah naungan DYMMYDA,Politik turut tertakluk dibawah Undang2 Malaysia seharusnya beliau ditahan untuk siasatan dan tindakkan selanjutnya kerana mengelirukan Umat islam dgn memberi kenyataan tanpa merujuk fatwa kebangsaan yg diikhtiraf.

    ReplyDelete
  3. Kepala hotak dia sembahyang berjemaah itu demonstrasi. Atok segala sesat

    ReplyDelete
  4. ORG TUA KUTOK NI TELEBEY MKN BUDU LER...TU PSL MABOK BUDU JD BUDUH KEHKEHKEHKEH

    ReplyDelete

Tulis apa nak tulis,kena saman tanggung sendiri