Thursday 2 February 2012

BILA SI TUA DAH TAK INGAT MATI!!!! GILA KUASA,ITULAH SEBENARNYA MAHAFIRAUN..

KALAU TUN M DIFITNAH MAHAZALIM MAHAFIRAUN SITUA NAK MAMPOS NI APA PULAK?


Jange bingbe! kawe jadi MB sampa mati.


Sejarah Malaysia, telah dua Perdana Menteri mengambil alih setelah Tun M meletak jawatan sebagai Perdana Menteri secara terhormat dengan menyerahkanya kepada Pak Lah pada tahun 2003 sehinggalah ke DS Najib sehingga kini.Rasanya sekiranya Tun M itu dituduh MAHAFIRAUN tentulah dia tamak,gila kuasa dan tidak akan menyerahkan jawatan NO. 1 (Perdana Menteri Malaysia) kepada Pak Lah. Si Tua Nik Aziz  telah memegang jawatan MB Kelantan semenjak dari zaman Tun M lagi.Si Tua inilah yang wajar digelar MAHAFIRAUN kerana ketamakkan kuasa, pangkat sehingga tanpa memperdulikan generasi pemerintahan yang baru. Ini lah pepatah mengatakan HIDUP NAK MENONGKAT LANGIT.

Tun M telah lama bersara, tetapi kenapa bekas timbalan beliau yang diketergori warga emas masih terkejar-kejar jawatan PM?  Sebagai rakyat Malaysia yang waras, tentu sekali akan dapat menilai siapa itu Anwar Ibrahim? Apa sebenarnya yang dicari? Begitulah juga dengan Si tua Nik Aziz. Apakah PAS sudah ketandusan pemimpin? TG Hj. Hadi pun telah menyatakan hasrat untuk mengundurkan diri, tetapi situa tak sedar diri masih sibuk kempen untuk mengekalkan kuasanya.

Sifat MAHAFIRAUN yang tamak,gila jawatan dan gila kuasa sampai kemati ini rasanya berada kepada dua pemimpin ini:




Sehingga sekarang terkejar-kejar jawatan PM





Tua doh mu.



TIDAK WAJAR TUN M DIGELAR MAHAFIRAUN.


3 comments:

  1. terimas sbb masukkan gambar tok guru ambo,gambar dia bg ceramah kat pelancaran AMTU(ANAK MUDA TOLAK UMNO)ramai kan?x tido lena la hj najib dan hjh mah kita tu,hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa tajuk ceramah 2? ANAK MUDA TOLAK UMNO (AMTU)? Asyk suh org ja tolak, akhirnya diri sendiri tertolak. hahahahaha

      Delete
  2. Pengikut sete memeylah ramai. Suko glekek dengar maki carut fitnah Tok Garu mung tu. Hok 22 manifesto hok duk janji ko rakyat Kelantan dulu sampai rini tak dop engar kaba guano cito? Menipu sifat MUNAFIK tu..beringat sikit. Tok ke nok hidup atas janji modal air liur jaaa.. Demo tak po la, ahli sorgo doh..

    ReplyDelete

Tulis apa nak tulis,kena saman tanggung sendiri