Wednesday 28 March 2012

INGATKAN SEKOLAH INI DI CHINA! RUPANYA DI MALAYSIA

BELAJAR-BELAJARLAH MEMAHAMI DAN BERTERIMAKASIH DIMANA BUMI KUPIJAK DISITU LANGIT KU JUNJUNG.


Sekadar pandangan Kura untuk dilemparkan kepada Kementerian yang berwajib agar dapat memberi garis panduan kepada Sekolah-Sekolah Jenis kebangsaan di Malaysia mengenai pekara seperti diatas. Soal seperti ini diharap Kementerian yang berwajib tidak berkompromi demi mendaulatkan Bahasa Kebangsaan dari peringkat sekolah-sekolah lagi.Tidak kiralah kalau Sekolah Private sekali pun tetap tertakluk peraturan-peraturan dibawah kementerian Pelajaran.

Aku sokong ayat-ayat dari PAPAGOMO dibawah ini:
Gomo sebenarnya tidak kesah Dong Zong dari kaum Cina memukul Wee Ka Siong Ketua Pemuda MCA yang juga dari kaum Cina. Kalau depa nak berbunuh sekali pun Gomo tidak heran kerana pada Gomo Cina lawan Cina pi MAMPOS lah sama depa. Cuma apa yang Gomo fikirkan ialah sikap Dong Zong yang tidak menghargai apa yang kepimpinan MCA buat selama ini sejak sebelum Merdeka sehinggalah sekarang.



 
Yang ini sekolah Cina juga! Tetapi adalah juga ciri-ciri bahasa kebangsaan.



Yang ini logo sekolah Cina yang dianggap sesuai di Malaysia .

Logo SMJK Heng Ee. Logo ini kalau sekolah di Negara China amat sesuailah kot.

Jikalau di Pintu masuk tanah perkuburan dan tokong-tokong kita boleh terima lagi pasal keagamaan, tetapi ini kat sekolah-sekolah! Pekara ini bukan persoalan racist,akan tetapi soal Sekolah itu berada di Malaysia dan seharusnya menggunakan perinsip mencintai dan menghormati bahasa kebangsaan sebagai bahasa rasmi Malaysia. 

PSSST! DI PERINGKAT SEKOLAH LAGI PUN DAH RACIST .SEPATUTNYA DIPERINGKAT SEKOLAH LAGILAH KERAJAAN PERLU MEMUPUK BAHASA KEBANGSAAN. 


4 comments:

  1. kominis tetap juga kominis...walau apa baju yg mereka pakai...

    1 melayu

    ReplyDelete
  2. Cuba kita bayangkan kalau puak ini memerintah Malaysia. Jangan kerana politik kita gadaikan masa depan anak-cucu kita. Bersatulah orang Melayu.

    ReplyDelete
  3. Laaa...ingatkan tadi pintu gerbang ke Taman Peringatan @ Memorial Park @ kubur cina...

    ReplyDelete
  4. hahahaha...pintu gerbang sekolah dah sama dengan pintu gerbang Memorial Park.Kaum ni bangga sangat dengan tulisan mereka sampai lupa Bahasa Malaysia adalah bahasa kebangsaan. Apa lagi Kementerian Pendidikkan.kat sekolah tu..janganlah wat bodoh plak.

    ReplyDelete

Tulis apa nak tulis,kena saman tanggung sendiri