Tuesday 13 March 2012

SETIAP KALI PEMBANGKANG BONGKAR PERLUKAH LETAK JAWATAN?????

SHARIZAT MANGSA POLITIK PEMBANGKANG DAN UMNO SENDIRI.

Bila berada ditahap tertinggi didalam politik sudah pasti musuh disekeliling pun ramai tidak kira dari pihak pembangkang mahu pun dari dalam. Kancah Politik bila kesilapan walaupun belum pasti dilakukan, bertali aruslah kritikan akan dilemparkan bergantung ketahanan  mental dan kebijaksanaan individu menghadapinya. Apa yang menyedihkan ialah ahli UMNO itu sendiri kerana tiada tindakkan yang diambil bagi mempertahankan ahlinya sendiri. Apa yang kita dengar hanya keritikan-keritikan dari dalam UMNO itu sendiri.

Amat berbeza senario Politik pembangkang dimana pemimpin dan ahlinya sentiasa mempertahankan apa jua kesilapan yang dilakukan oleh pihak mereka. Yang ketara mempertahankan PARTI seperti Silebai mempertahankan si DAP. Dari segi sudut Bangsa dan Ugama memanglah kita nampak satu kesalahan, akan tetapi dari sudut Kekuatan perpaduan parti pembangkang tidak dinafikan lebih kuat dari UMNO. Pekara inilah sebenarnya perlu ada didalam UMNO. Boleh dikatakan kes Sharizat ini kalah sebelum berjuang. Itulah yang ditunjukkan oleh UMNO. Masing-masing hanya mementingkan karier politik Individu.Sikap bersatu-padu yang dilaung-laungkan tiada didalam UMNO.

Persoalannya, seandai suami Sharizat didapati bersalah sekalipun menyalah guna pinjaman NFC, adakah mahkamah dapat mengaitkan Kak Jat? Terutama dari segi Dokumen, dimana kita sedia maklum Kak Jat menafikan sekeras-kerasnya penglibatan beliau dalam isu NFC.

Sedia-maklum tekanan yang Kak Jat Terima dari individu-individu diatas.

Kura sayangkan UMNO sebab itu diharap UMNO lebih telus melaungkan bersatu-padu. Pertahankanlah ahlinya sehingga benar-benar didapati bersalah di mahkamah. Janganlah biarkan terkonteng-konteng berseorangan yang mendapat serangan bertali-arus dari pembangkang. Budaya tikam belakang perlu dihindarkan. Pembangkang baru usul belum pun sampai mahkamah, ahli sendiri memukul canang. Apalah nak jadi kalau macam ini punya sikap bersatu-padu yang UMNO laungkan.Nampak sangat lebih kepada kepentingan politik individu. Perbetulkanlah sebelum ianya lagi parah dimana menunjukkan kelemahan UMNO itu sendiri.

SEKADAR PANDANGAN PERIBADI KURA.

PSSST! RAKYAT INGINKAN PARTI YANG BERSATU KITA TEGUH BERCERAI KITA ROBOH.






4 comments:

  1. Apo nak dikata, dalam satu kem sendiri banyak yang melalak. Selagi tak letak jawatan selagi tu lah tak henti henti melalak. Dah letak jawatan pun masih yang melalak kata dah terlambat.

    ReplyDelete
  2. budaya yang busuk UMNO tunjukkan kepada ahli-ahlinya.Inilah dikatakan pijak orang lain untuk naik ke Atas.Siapa yang ganti Kak Jat itulah mastermind duri dalam daging. bukan susah nak tahu siapa x boleh pakai dalam Wanita. Syed Ali jadi jentera suruhan jer.

    ReplyDelete
  3. Muka x malu jer yang akan amik tempat kak jat nanti.Jika najib Pandai Pos kakjat tu biar timbalan beliau handle sementara..tunggu pemilihan Wanita...ada wanita UMNO yang meroyan. hahahahaha

    ReplyDelete
  4. dah muka pun penipu

    ReplyDelete

Tulis apa nak tulis,kena saman tanggung sendiri