Sunday 29 January 2012

TU DIA!!! BERLAGAKNYA BAPA MB PERAK

BERSAMA BAPA MB PERAK

Kura ingin berkongsi pengalaman bersama pembaca sekelian bagi renungan kita bersama. Kura, pada malam GONG XI bersama PM di Sitiawan dapat bersama-sama dengan bapa kepada MB Perak. Tujuan Kura adalah untuk menggambarkan begitu rendah diri sikap bapa MB Perak kerana bersama-sama hadir di Sambutan GONG XI bersama PM tanpa mendapat sebarang layanan VIP di majlis tersebut.Apa bila kura bertanya "Kenapa Dato tak pegi bersama VIP-VIP? Simple dia jawab,"Kita sama sahaja, MB anak saya bukan saya dan pakcik suka macam ni".Kerana mungkin dah diketergori warga MAS dan tak larat berdiri lama dia pun mengajak beredar dan berjalan hampir 1 kilometer berehat dan minum di Restoran bersama Kura juga.


Di sebelah ehem!, simple kan dia!



Tu!...bersama best friend dia sambil menonton.



Untuk pengetahuan semasa hendak beredar tiada kenderaan yang datang menjemput beliau, dimana beliau menumpang Kura untuk beredar dari situ bersama kawan baik beliau. Beliau memang disenangi oleh penduduk kawasan P.Pangkor dan Lumut kerana sikap mesra dan kesederhanaan beliau. Beliau juga hingga kini dimaklumkan masih mengambil tempahan untuk memasak untuk majlis-majlis kenduri di kawasan P.Pangkor. Kura pun mengenali MB Perak dari sebelum dan sehingga beliau menjadi MB Perak dimana beliau juga bersikap dan bersifat seperti bapanya. Motif Kura bukan nak mempermosikan keluarga MB Perak tetapi inilah sikap dan sifat yang rakyat mahukan ada kepada pemimpin kita. Kura mendoakan agar anak beliau terus menerajui Perak Darul Ridzuan.


4 comments:

  1. syabas mb perak..cuma berharap jgn jd mcm bekas mb selangor dh senang bg org lain penyapu last2 dia yg kena sapu...

    ReplyDelete
  2. Anwar Ibrahim jadi TPM dulu bapak dia terus jadi jutawan segera berkepuk saham masyuk bukan seribu dua tapi berjuta-juta. Pencen atendan hospital saja tapi mana dapat duit?

    ReplyDelete
  3. Perghhhh...dia punya tajuk wat suspen org kg jer...hahaha

    ReplyDelete

Tulis apa nak tulis,kena saman tanggung sendiri